پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119946
بذرپاش:
فتنه 78 منجر به فتنه 88 شد/ اگر مردم در 9 دي جلوي فتنه را نمي گرفتند شايد امروز شاهد حضور داعش در ايران بوديم
تاریخ انتشار : 1393/10/05 20:46:28
نمایش : 2043
نماينده تهران در مجلس تأکيد کرد نمايندگان جنبش به اصطلاح سبز با حضور در کنگره آمريکا از سناتورها درخواست تحريم ايران را مطرح کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهرداد بذرپاش نماينده تهران و عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي شب گذشته طي سخناني در مراسم گراميداشت حماسه 9 دي در مسجد فاطميه (س) شاهين‌شهر اصفهان، اظهار داشت: ما ملت هميشه در صحنه ايران در جهان ادعا مي‌کنيم که در حال توسعه يک کشور اسلامي هستيم، مطرح کردن اين موضوع داراي يک سري تعاريف و ويژگي‌هاي خاصي است.

وي افزود: يکي از ويژگي‌هاي اين ادعا آن است که خواص درک درستي از شرايط داشته و وظيفه خود را در مقاطع زماني لازم انجام دهند. عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينکه بصيرت تعريف بزرگتري از درک درست خواص يک حکومت اسلامي از شرايط دارد، ادامه داد: وظيفه‌شناسي عنوان بعدي است که خواص يک جامعه بايد آن را داشته باشند.

وي گفت: اگر اين تعريف‌هاي گفته شده را قبول داشته باشيم هر از گاهي در اين کشور اتفاقات مثبتي رخ مي‌دهد. بذرپاش با بيان اينکه اين اتفاقات داراي فراز و نشيب‌هاي گوناگوني بوده که در فرآيند يک کشور امري طبيعي است، تصريح کرد: ايران کشوري است که دور تا دور آن را مجمع‌الجزاير آدم‌کش‌ها يا به بيان بهتر گروه‌هاي تروريستي فرا گرفته‌اند.

اين مقام مسئول با اشاره به سريال تاريخي مختار يادآور شد: اين سريال نکات بسيار درس‌آموزي براي همه ما به‌خصوص خواص داشت. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قيام توابين که در آن چند هزار نفر شهيد شدند، اظهار کرد: اين اتفاق درحالي بود که قيام مختار 4 يا 5 سال بعد از شهادت امام حسين (ع) و ياران باوفاي ايشان در کربلا صورت گرفت.

وي با بيان اينکه توده مردم قبل از پخش اين سريال تاريخي کمتر با نام مختار و سليمان سرب خزايي آشنا بودند، اضافه کرد: اما چه در گذشته و چه در حال کمتر کسي وجود دارد که در جهان اسلام مخصوصا در جهان تشيع براي حر و مسلم‌ بن عقيل گريه نکرده باشد.

بذرپاش ادامه داد: دليل اين امر چه چيزي مي‌تواند باشد که براي همه ياران امام حسين (ع) که يک‌هزار و 400 سال پيش به شهادت رسيده‌اند، هر ساله در ايام محرم و صفر بدون آنکه تصويربردار يا عکاسي باشد، گريه و عزاداري مي‌کنند. وي تاکيد کرد:‌ علت اين امر آن است که شخصي که در زمان خودش از ولي فقيه شناخت پيدا مي‌کند، خداوند متعال نيز او را به همگان مي‌شناساند. عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: انسان‌هاي پاک مانند حبيب‌ بن مظاهر در اسلام کم نبوده‌اند ولي يکي از آنها برگزيده و به حبيب‌ بن مظاهر تبديل مي‌شود.

اين مسئول با اشاره به اينکه خواص را مي‌توان در حادثه کربلا بهتر شناخت، بيان کرد: ياري رساندن به ولي زمان موجب ماندگاري يک فرد مسلمان مي‌شود. بذرپاش با بيان اينکه چرا قرآن کريم بيشتر به قصه‌هاي تاريخي پرداخته است و فرموده سرنوشت گذشتگان را ياد بگيريد و از آنها عبرت بياموزيد، اظهار کرد: بخش عظيمي از همين کتاب آسماني را که مي‌خوانيم به ما قصه‌هاي گران‌بهاي تاريخي را مي‌آموزد.

وي با بيان اينکه تاريخ از جنس تکرار است، گفت:‌ اگر تاريخ از جنس تکرار نبود، خواندن کتاب‌هاي تاريخي جز پر کردن اوقات فراغت هيچ خاصيتي نداشت. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه نکته ديگري که بايد آن را مدنظر قرار دهيم، عدل الهي است، ادامه داد: اين عرصه نيز صحنه امتحان خداوند متعال است.

وي خاطرنشان کرد: اگر ويژگي‌هاي خواص، تاريخي که از جنس تکرار است و عدل الهي را با همديگر جمع کنيم به احوالات امروز خواهيم رسيد. بذرپاش تصريح کرد: اين انقلاب با محوريت استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي و با رهبري امام (ره)‌ در سال 1357 به سران سلطه با محوريت آمريکا گفت که به شما بي‌اعتماد هستيم.

وي با مطرح کردن اين سؤال که آيا الان بايد به آمريکا بي‌اعتماد بود يا نه، ادامه داد: واقعا مشکل ما با کشوري به نام آمريکا مربوط به گذشته است يا حال؟ عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: خيلي از مثال‌هاي تاريخي از جمله قضيه صنعت ملي شدن نفت ايران در اسفندماه 1332 توسط دولت مصدق را داريم که مشکل ما با آمريکا  در اين قضيه مربوط به گذشته است و دقيقا از همان زمان نيز تحريم‌ها عليه کشور ما شروع شده است.

وي با بيان اينکه استعمار تاکنون بر روي 3 نسل ما تحريم اعمال کرده است، افزود: يک نسل تحريم که در دولت هاشمي‌رفسنجاني اتفاق افتاد، يک نسل قبل‌تر که بعد از تسخير لانه جاسوسي رخ داد و يک تحريمي که مال نسل اول تحريم‌هاي جامع به نام ايران و ليبي بود.

اين مسئول گفت: تحريم نسل سومي که الان با آن مواجه‌ايم و همه تلاش تيم مذاکره‌کننده نيز مبني بر رفع اين نوع تحريم است که جرقه آن در سال 87 زده شد. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جزئيات تحريم نسل 3 تصريح کرد:‌ در سال 87 مسئول اسبق سياست خارجي اروپا زماني که به ايران آمد، پيشنهاد دو طرف منجمد را داد يعني ما غني‌سازي را متوقف و تنها در مقياس 5 درصد صنعتي استفاده کنيم،‌ در مقابل آنها تحريم‌ها را بردارند.

وي بيان کرد: زماني که مسئول اسبق سياست خارجي اروپا جزئيات اين پيشنهاد را با غربي‌ها مطرح کرد اوايل سال 1388 بود. بذرپاش اظهار کرد: در پيگيري‌هاي ديپلماسي‌هاي ايراني براي اين توافق طرف غربي در پاسخ به آن اظهار کرده بود که فعلا نيازي به اين کار نيست.

وي با بيان اينکه در انتخابات 88 آن اتفاقاتي که نبايد اتفاق مي‌افتاد افتاد، افزود: زماني که فتنه 88 در کشور اتفاق افتاد رئيس جمهور آمريکا بعد از زمان کوتاهي اعلام کرد حکومت ايران نامشروع و ضد حقوق بشري است.

اين نماينده مجلس با بيان اينکه در فتنه 88 سفارتخانه‌ها تبديل به يگان‌هاي عملياتي جاسوسي براي غربي‌ها شد، ادامه داد: بعد از مدتي که فتنه 88 فروکش کرد، بلافاصله وزير امور خارجه آلمان در رسانه‌ها ظاهر شد و اظهار کرد که ما بايد از طريق فشارهاي اقتصادي مردم را در خيابان‌ها حفظ و حکومت جمهوري اسلامي ايران را ساقط کنيم.

وي با بيان اينکه يکي از نمايندگان جنبش به اصطلاح سبز به‌نام محسن مخملباف طي رفت‌ و آمدهايي به کنگره آمريکا تقاضاي تشديد تحريم‌ها عليه ملت و نظام جمهوري اسلامي را کرد، گفت: اين مسئله تبديل به قطعنامه 1929 شوراي امنيت و تصويب قانون تحريم‌هاي جامع عليه کشور ما شد.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: دليل اينکه فشارهاي بيشتر اقتصادي به کشور وارد شد،‌ اين بود که يگان‌هاي عملياتي جاسوسي غربي‌ها يعني همان سفارتخانه‌ها و سران فتنه 88 در داخل، اطلاعات کشور را به بيگانگان فروختند.

وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري را نيز تحت فشار قرار دادند، ادامه داد: شعار «نه غزه نه لبنان»‌ توسط سران فتنه طراحي شد. بذرپاش اظهار کرد: اگر مردم بابصيرت خود در 9 دي جلوي فتنه 88 را نمي‌گرفتند، شايد امروز شاهد حضور گروهک‌هاي تروريستي مثل داعش و ... در ايران بوديم.

وي با بيان اينکه امنيت هر ايراني مديون شهيداني چون طهراني‌مقدم است، اضافه کرد: بعد از اينکه ديپلمات‌هاي ما در ژنو بر سر مذاکره با غربي‌ها نشستند و به توافق رسيدند، سران استعمار دوباره با عربستاني‌ها همکاري کردند و قيمت نفت را کاهش دادند که به ضرر ما تمام شد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: به اين دليل به آمريکايي‌ها بي‌اعتماديم که 162 شبکه ماهواره‌اي فارسي زبان را بر عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي اسلامي و براي اختلاف‌افکني بين مسلمانان، چه شيعه و چه سني راه‌اندازي کردند.

وي بيان کرد: از دلايل بي‌اعتمادي ما به آمريکايي‌ها ايجاد هجمه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و ويزا ندادن به سفير ما در سازمان ملل است. بذرپاش در پايان با بيان اينکه اين فتنه 78 بود که منجر به 88 شد، تصريح کرد: فتنه تمام نشدني است و نسل به نسل و چهره به چهره عوض مي‌شود و بيگانگان نيز امروزه بيکار ننشسته‌اند و هر روز در حال توطئه و دسيسه عليه اين مملکت هستند.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html